REGULAMIN ZAJĘĆ ZDALNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 59 W KATOWICACH
W sytuacji wprowadzenia nauczania zdalnego głównym narzędziem kontaktu z uczniami i rodzicami jest dziennik elektroniczny Vulcan, e-mail klasowy oraz platforma MS Teams.
W czasie zagrożenia epidemicznego nauczanie indywidualne odbywa się zgodnie z aktualnymi przepisami prawa.
Zajęcia w zespole klasowym odbywają się wg godzin zaplanowanych w planie lekcji lub według harmonogramu ustalonego między nauczycielem i grupą, jeśli dyrektor tak zarządzi w porozumieniu z Radą Pedagogiczną.
W przypadku nauki zdalnej, nauczyciele dostosowują program nauczania do możliwości jego realizacji przy stosowaniu technologii informatycznych.
Lekcje on-line są zaplanowane przez nauczyciela i odbywają się tylko w zaplanowanym czasie.
Podczas lekcji on-line uczeń ma wyłączoną kamerkę i mikrofon (chyba, że dany nauczyciel postanowi inaczej). Włączenie mikrofonu i kamery następuje, gdy uczeń zostanie poproszony o odpowiedź.
Uczeń wykonuje pracę samodzielnie, przejmując na siebie odpowiedzialność za uczciwość wykonanej pracy.
Zabronione jest rejestrowanie lekcji oraz przekazywanie materiałów poza zespół klasowy, w którym lekcja się odbyła.
Platforma MS Teams jest to oficjalne środowisko pracy, czyli nie prowadzimy tam prywatnych rozmów, nie zamieszczamy żadnych prywatnych filmików, linków itp.
Materiały dodatkowe z lekcji będą umieszczane na mailu klasowym lub platformie MS Teams – decyzja wychowawcy.
Termin wykonania zadania i sposób przekazywania rozwiązania ustala każdorazowo nauczyciel przedmiotu.Prace bieżące są oceniane w czasie zdalnej lekcji.
Prace domowe odsyłane są w wyznaczonym przez nauczyciela terminie, do godziny 17. W przypadku braku możliwości przesłania zadania, rodzic jest zobowiązany powiadomić o tym nauczyciela na Vulcanie, w dniu oddania pracy.
W czasie zdalnego nauczania uczeń jest zobowiązany do posiadania sprawnej kamery i mikrofonu. W przypadku wystąpienia jakichkolwiek problemów uczniowie i rodzice kontaktują się bezpośrednio z nauczycielem poprzez dziennik elektroniczny Vulcan.
Dopuszcza się takie prowadzenie lekcji on-line, aby jednocześnie uczestniczyła w niej więcej niż jedna klasa.
Nauczyciele będą przy zdalnym nauczaniu korzystali z rekomendowanych przez MEN, CKE i KO nośników wiedzy.
W okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania szkoły ocenie będą podlegać: aktywność, zaangażowanie w zajęcia, systematyczność, przesłane karty pracy, sprawdzanie wiedzy za pomocą różnych aplikacji internetowych, odpowiedź ustna za pomocą telekonferencji, wypracowanie, prezentacja multimedialna.
Wychowawcy świetlicy realizują tygodniowy plan pracy poprzez propozycję zajęć dla uczniów z uwzględnieniem zainteresowań oraz możliwości uczniów.
Wychowawcy świetlic zobowiązani są do prowadzenia zajęć na platformie MS Teams.
Nauczyciele bibliotekarze prowadzą zajęcia na platformie MS Teams.
Konsultacje indywidualne dla rodziców i uczniów odbywają się na platformie MS Teams po uprzednim umówieniu się z nauczycielem poprzez dziennik elektroniczny Vulcan. Natomiast termin konsultacji grupowych wyznacza sam nauczyciel.
Rodzic jest zobowiązany do pisemnego usprawiedliwienia (dziennik Vulcan) nieobecności dziecka na zajęciach on-line.
Ocena klasyfikacyjna z zachowania w okresie kształcenia na odległość uwzględnia w szczególności:
wywiązywanie się z obowiązków ucznia rozumianym jako udział i aktywność na zajęciach prowadzonych zdalnie, systematyczne wykonywanie zadanych prac, wywiązywanie się z zadań zleconych przez nauczycieli;
przestrzeganie zasad ustalonych przez szkołę w ramach kształcenia na odległość, w szczególności niezakłócanie zajęć prowadzonych on-line;
dbałość o piękno mowy ojczystej na zajęciach zdalnych i w komunikacji elektronicznej z nauczycielami, kolegami i koleżankami;
dbałość o honor i tradycje szkoły poprzez uczestnictwo w kontynuowanych przez szkołę zwyczajach i tradycyjnych działaniach szkoły organizowanych na odległość;
dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych osób – przestrzeganie zasad zachowania podczas trwającej pandemii w zakresie możliwym do weryfikacji przez nauczycieli np. podczas lekcji wychowawczych;
godne, kulturalne zachowanie się w szkole i poza nią – np. przestrzeganie zasad zajęć lekcyjnych ustalonych przez szkołę, nie udostępnianie kodów i haseł do lekcji prowadzonych on-line;
pomoc kolegom w pokonywaniu trudności w posługiwaniu się technologią informatyczną.