Tydzień dla chorób zakaźnych

SP59

20 września 2022

Brak komentarzy

WIRUS ≠ URWIS

Ministerstwo Zdrowie wraz z Ministerstwem Edukacji i Nauki ogłosiły w dniach 12-16 września „Tygodniem dla chorób zakaźnych”. Jest to bardzo ważne zagadnienie. Zwłaszcza obecnie, gdy mamy do czynienia z wirusem COVID-19.

Ludzkość w trakcie swojej historii niejednokrotnie była dotknięta przez zarazy, czy jak to mówiono „morowe powietrze”. Wspomnijmy tylko zarazę ateńską, czarną śmierć, czy epidemię hiszpanki. Powody epidemii i pandemii były różnorakie – najczęściej były one związane z brakiem higieny, profilaktyki, szczepień, CZY nieświadomością społeczeństw.

Aby zapoznać uczniów z zagrożeniami płynącym z „niewidzialnych źródeł” zorganizowano w naszej szkole akcję informacyjną dotyczącą o zagrożeniach związanych z obcowaniem z niebezpiecznymi bakteriami i wirusami.
Na godzinach wychowawczych uczniowie mogli zobaczyć film o niebezpiecznych chorobach wirusowych i bakteryjnych – https://www.youtube.com/watch?v=G7FHQgzgMH8.

W holu szkoły zostały wyeksponowane informacje na temat najważniejszych chorób bakteryjnych i wirusowych np. AIDS, wirusowe zapalenia wątroby, salmonella, czy odra. Zostały również zaprezentowane grafiki obrazujące najbardziej znane wirusy i bakterie.

Uczniowie mogli również samodzielnie stworzyć własne prace o wirusach i bakteriach. Klasy I – V mogły wykonać prace plastyczne w formie rysunku czy plakatu. Klasy starsze – VI-VIII – wykonywały prace przestrzenne.
Zainteresowanie było ogromne. Wpłynęło kilkadziesiąt prac wykonanych różnymi technikami – od plakatu poprzez obrazy, aż do do form ukazujących budowę wewnętrzną bakterii i wirusów.

I miejsce

  • Tymon Brzdąk, Piotr Tomzyński, Aleksander Wiśniowski, Marek Bielawski – 4C,

Wyróżnienia

  • Aleksandra Dwornik, Wiktoria Binkowska – 6B, Hanna Czuber – 7A,
  • Marcin Kłobukowski – 4C.

Wyróżnienia dla klas młodszych

  • 2B
  • 2C

Wszyscy uczestnicy zasługują na wielkie uznanie !!!

 

Wirusy – PDF
Największe epidemie – PDF
Instrukcja mycia rąk – PDF

Przejdź do treści